niedziela, 15 listopada 2009

Dziewczyńskie bajki na dobranoc.


Bardzo byłam ciekawa co też kryje się pod tym ciekawym tytułem? Jakie to opowieści przeznaczone są wyłącznie dla dziewczyn? Dla jakich dziewczyn, nastolatek czy dorosłych? Okazało się, że to nowe, współczesne interpretacje  znanych nam z dzieciństwa bajek. Pomysł na bajki XXI dla kobiet to świetny pomysł, mimo że nie każda opowieść  podobała mi się  w równym stopniu. To chyba jednak dobrze, bo jak różne (aczkolwiek bardzo ciekawe osoby, o których noty możemy poczytać na końcu książki) są ich autorki, tak różne są ich opowiadania. Niektóre mają nutkę terapeutyczną, inne zachęcają do realizacji marzeń, kolejne przypominają o kompleksach i traumach z tym związanych. Mamy więc cały przekrój bohaterek z bajek od Kopciuszka przez Calineczkę, Czerwonego Kapturka, Księżniczkę na ziarnku grochu po Dziewczynkę z zapałkami. Nie ma tam słodyczy, ale prawda pokazana po to by w końcu zaakceptować i polubić siebie. Kilka mądrych kobiet w różnym wieku napisało więc bajki zapewne po to, by każda z nas odszukała w nich siebie. Może też po to, by odnaleźć odpowiedzi na różne życiowe pytania i szukać rozwiązań swoich problemów? Ja w niektórych znalazłam siebie.

Brak komentarzy: