poniedziałek, 22 sierpnia 2011

Biblioteczne wycieczki.

Przebywając na Sycylii na trasie mojego zwiedzania pojawiły się też biblioteki, muzea książki. Miałam pecha, niestety, gdyż wszystko było zamknięte. Czy to była sobota, a może włoska siesta? To już nieistotne. Kilka pamiątek sfotografowałam. Może zachęci to Was, by tam zajrzeć kiedyś, gdy będziecie w słonecznej Italii. Być może będziecie mieli więcej szczęścia. Zdjęcia zrobiłam w pięknym, barokowym Noto, Syrakuzach-manufakturze papirusów i mieście Archimedesa oraz stolicy Sycylii-Palermo.Miłego oglądania.







2 komentarze:

Pisany inaczej pisze...

Jaką symbolikę mają sowy w Italii? Są symbolem mądrości?

aszadzia pisze...

Myślę, że sowy mają uniwersalną symbolikę! Sprawdzę to niebawem w Słowniku symboli i napiszę o tym. We Włoszech sowy spotykałam najczęściej w galeriach i muzeach. Wyrabiane są z ceramiki i ręcznie malowane. Najczęściej sowa jest przedstawiana z książką, co dodatkowo może potwierdzać przypuszczenie, że i tam jest symbolem mądrości.